< Terug naar overzicht

Reeds 100.000 bestellingen voor nieuwe Opel Insignia

<li>Ultramoderne uitrusting en opties
<li>Matige gebruikskosten
<li>Populair bij klanten en in de media
<br><br>

De nieuwe Insignia is nog geen jaar te koop, maar Opel mocht in heel Europa reeds meer dan 100.000 bestellingen ontvangen. Het nieuwe vlaggenschip wordt geproduceerd in de Duitse fabriek van Rüsselsheim en is leverbaar als vijfdeurs Grand Sport, als Sports Tourer break en als Country Tourer break met offroad-karakter. De uitrustings­niveaus variëren van de al uitgebreide Comfort-instapversie tot de Exclusive-topuitvoering. Het Insignia-gamma krijgt zijn bekroning met de dynamische GSi – een sportieve versie voor iedereen die op zoek is naar iets speciaals en maximaal rijplezier wil beleven op alle soorten wegen.

De nieuwe Insignia wordt aangedreven door verschillende turbogeladen viercilinder­motoren op diesel of benzine, met een cilinderinhoud van 1,5 tot 2,0 liter. Zij worden gecombineerd met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een automatische zes- of achtversnellingsbak. De krachtigste diesel- en benzinemotoren zijn ook leverbaar met innovatieve vierwielaandrijving met koppelvectoring.

De nieuwe Insignia is bijzonder attractief voor zowel particulieren als fleetklanten. Zo mocht het model onlangs in het Verenigd Koninkrijk de ‘Company Car Today CCT100’-onderscheiding (Company Car Today) in ontvangst nemen. Kopers halen niet alleen voordeel uit de talrijke geavanceerde technologieën, zoals adaptieve cruisecontrol (die de snelheid automatisch regelt om op de ingestelde volgafstand van de voorligger te blijven), IntelliLux LED Matrix koplampen (die zich automatisch aanpassen aan elke verkeers­situatie) en ergonomische zetels met het certificaat van de rugspecialisten van Aktion Gesunder Rücken e. V. In vergelijking met de concurrenten bij de volume­constructeurs of uit het premiumsegment, zijn de eigendomskosten van de nieuwe Insignia bovendien matig.Tot op heden werden negen van de tien Insignia’s besteld met het optionele Radio RF900 Navi-infotainmentsysteem met IntelliLink. Het hoogtechnologisch, geïntegreerde navigatiesysteem heeft een capacitief kleurenaanraakscherm van acht inch.

De populariteit van de nieuwe Insignia bij klanten wordt weerspiegeld door het succes in de internationale media. Het nieuwe vlaggenschip van Opel won prestigieuze prijzen van toonaangevende publicaties, zoals het ‘Gouden Stuurwiel 2017’ in Polen (Auto Swiat) en Slovenië (Auto Bild), evenals de titel van ‘Best Car 2017’ (Fleet Cars & Vans, Fleet Auto Premium) in Polen en van ‘Fleet News of the Year’ (FLEET Magazine) in de Tsjechische Republiek.

De nieuwe Insignia deed het ondanks zware concurrentie ook uitstekend in vergelijkende testen van autotijdschriften overal in Europa. Tot op heden won de Insignia 23 van de 40 vergelijkende testen: vier overwinningen in Duitsland (Autostraßenverkehr van 26 juli en 20 september, Auto Zeitung van 26 juli, Auto Bild van 4 augustus); drie overwinningen in Nederland (AutoWeek 29/17 en online op 21 juli, AutoVisie van 6 juli) en de Tsjechische Republiek (auto.cz van 29 september, AutoTIP van 2 oktober, auto motor und sport van 17 oktober); twee in Portugal (Auto Hoje van 24 augustus, Auto Foco van 21 december), België (AutoGids/Le Moniteur Automobile van 27 november, AutoWereld van 1 december), Polen (Auto Świat van 10 juli en 17 juli), Zweden (Teknikens Värld van 27 augustus, Vi Bilägare van januari 2018) en het Verenigd Koninkrijk (What Car? van 4 augustus, Auto Express van 17 januari 2018); en telkens één in Frankrijk (caradisiac.com), Slowakije (auto motor und sport van 10 oktober) en Noorwegen (Motor van 4 november).